תחומי התמחות

דיני מקרקעין

דיני מקרקעין

לתחום המקרקעין הינו מאבני היסוד של העיסוק במשרדנו. המשרד מייצג קבלנים , משקיעים, בעלי קרקעות ויזמים, לפיכך למשרד יכולת וכישורים המאפשרים מתן ייעוץ מקצועי ביותר בכל היבטי עסקאות הנדל”ן. ההבנה המערכתית של היבטי הנדל"ן והתכנון מאפשרת למשרד להעניק ללקוח ערך מוסף לעסקה .

מידע נוסף>
משפט אזרחי | מסחרי

משפט אזרחי | מסחרי

המשרד מייצג לקוחות רבים ומספק להם ייצוג וייעוץ משפטי כולל לתחומי פעילותם. במסגרת זו מלווה משרדנו לקוחות פרטיים ותאגידים מכל הסוגים לרבות חברות, שותפויות, אגודות שיתופיות ועמותות.

מידע נוסף>

ייצוג מעסיקים

ייצוג מעסיקים

מעסיק – דע לך כי חשוב לקבל ייעוץ והכוונה מקצועיים בניהול העסק, בזמן אמת!

יחסי העבודה בין עובד ומעביד הם ייחודיים ומחייבים איזון עדין ונכון של שני הצדדים. מצד אחד המעסיק הוא "הבוס" הוא קובע כיצד יתנהל עסקו ומהם הנהלים שיחולו במקום העבודה, ומצד שני לא מן הנמנע הוא כי בין העובד והמעביד תיווצר מערכת יחסים אישית, שכן לרוב השניים מצויים זה במחיצת זה שעות רבות וחולקים את אותה סביבת עבודה וחוויות הקשורות בעבודה. בראי מערכת היחסים הייחודית הזו קיימים חוקי העבודה, שנועדו להגן על העובד ואשר רובם נוקשים ואינם מקנים למעסיק גמישות רבה וממילא לא ניתן לפעול בניגוד אליהם.

מעסיק אשר לא דואג להתנהל נכון בזמן אמת ומלכתחילה, וודאי כלפי עובדיו, חושף את עצמו למצב שבו יטשטש הגבול הדק שבין יחסי המרות ליחסי הקרבה לצד ביצוע טעויות כאלה ואחרות בניגוד לחוקי העבודה, שבעתיד כמעט לוודאי יזקפו לרעתו, ובכך הוא חושף את עצמו לסיכון של תביעות כספיות ואחרות מצד עובדיו. לפיכך, כאשר במסגרת ניהול העסק מתעוררות שאלות וסוגיות בדיני עבודה בדגש על ניהול עובדים (מרגע קבלת עבודתם ועד לסיומה) ראוי כי המעסיק יקבל ייעוץ מקצועי נכון באותו הרגע בו מתעוררת הסוגיה.

במסגרת ייעוץ שוטף ונקודתי שאנו מעניקים למעסיקים רבים, גילינו כי רוב הטעויות מבוססות על חוסר בקיאות והעדר ידע מספק בחוקי העבודה ובפסקי הדין, כאשר לא מעט פעמים הדברים נגרמים מחוסר ידיעה, חוסר הבנה ו/ או מקריאה סלקטיבית ושגויה של חומרים באינטרנט. חמור מכך, פעמים רבות נגרמות טעויות לא פשוטות מעצות שגויות שקיבלו מעסיקים מהנה"ח או רואי החשבון שלהם.

התנהלות לקויה זו תוך פנייה לאפיקים שונים ומשונים לקבלת מידע (במקום לעו"ד), נובעת לרוב מניסיון לצמצם עלויות בניהול העסק ומתוך רצון להפגין עצמאות. אלא שמבחן המציאות מלמד כי הנזק בהתנהלות זו עולה על התועלת או החיסכון הכספי. לטעויות בשכר ובפרשנות והבנת החוק יש השלכות לא פשוטות על המעסיק עצמו.

למעסיק קיימת אחריות ישירה להכיר ולקיים את חוקי העבודה ולנהוג על פיהם כאשר אין הוא יכול להטיל את האחריות על גורם אחר, כגון רואה החשבון, וטענה זו לא ממש תועיל לו אם וככל שימצא עצמו נתבע. גם במקרים חמורים בהם רו"ח מטעה ו/או מתרשל ואף ניתן להוכיח זאת, עדיין אין הדבר מבטל את חובותיו של המעסיק כלפי עובדיו, ולכן אם  המעסיק יתבע יהיה עליו קודם לשלם לעובדים את שמגיע להם ולאחר מכן יהיה עליו לנהל תביעה עצמאית אזרחית כנגד רו"ח בעילה של רשלנות, דבר שאינו פשוט, יקר ואף ניתן למנוע אותו.

לכן, ברמה הראשונית אנו ממליצים כי המעסיק ידאג כי שתהא בידיו בקיאות בסיסית בדיני עבודה וכן עליו לדאוג כי יהיו בידיו רישומים מסודרים של שעות עבודה, חופשות ומחלות של עובדיו, רצוי עד מאד למשך שבע שנים אחורנית (גם של עובדים שעזבו). כמו כן מיד פעם מומלץ לבצע בדיקות מדגמיות ברישומים ובתלושי השכר כדי לוודא שאין טעויות כספיות והעובדים מקבלים מידי חודש את שכרם ויתר הזכויות הסוציאליות כדין.

מעבר לכך, ככל שמתעוררת שאלה, סיטואציה או סוגיה בדיני עבודה אשר המעסיק אינו בטוח כי הוא בקיא בה דיו (וודאי כאשר הוא חש כי העובד "מבשל" משהו), מומלץ לפנות מיד לקבלת ייעוץ משפטי והכוונה מקצועית בזמן אמת. ייעוץ והכוונה לפני שנוקטים בדרך פעולה מסוימת כלפי העובד, ימנעו התנהלות שגויה, ימנעו קבלת החלטות שגויות, ימנעו טעויות – ומעסיק שידאג לקבל הכוונה וייעוץ ויפעל על פיהם, מבטיח לעצמו הקטנה משמעותית של סיכונים ונזקים עתידיים ופעמים רבות אף ניתן למנוע טעויות ותביעות לחלוטין.

במסגרת ייעוץ משפטי והכוונה שוטפים המעסיק יכול לקבל מענה ופתרונות לשאלות וסוגיות שמתעוררות תוך כדי עבודה בסיטואציות ספציפיות, תיקון וניסוח של חוזי העסקה, כתיבת מכתבים, בדיקה של תלושי שכר וכן הכוונה שוטפת כיצד להתנהל ולהתבטא מול העובד, כיצד לשמור ולייצר ראיות שיסיעו למעסיק בבוא העת, כיצד לתקן טעויות תוך כדי תנועה ועוד דברים רבים אחרים.

מעבר לכך, קיימים יתרונות רבים נוספים בקבלת ייעוץ משפטי שוטף לעסק. למשל, ניהול נכון של העסק לצד התנהלות נכונה מול העובדים מחזקת את ביטחונו העצמי ומעמדו של המעסיק בקרב עובדיו, מונעת תקדימים שליליים בקרב העובדים, מקטינה סיכויים לטעויות בלתי הפיכות ומצמצמת משמעותית ניסיונות של עובדים ליצור ולנצל סיטואציות בעייתיות לטובתם. כמו כן ייעוץ שוטף מקטין את הסיכויים להגשת תביעות ואף מגדיל את הסיכוי לזכות בתביעות, ככל שאלו תוגשנה.

במבחן העלות מול התועלת, עדיף לקבל ייעוץ בזמן אמת על פני שכירת שירותים של עו"ד רק לאחר שהעניינים מסתבכים ואף מגיעה תביעה או מכתב דרישה מההסתדרות. יש לתת את הדעת שהעלויות המשפטיות לפתרון סכסוך שכבר נוצר גבוהות לאין ערוך, מה גם שהיכולת והגמישות של עו"ד לתקן טעויות בדיעבד ולמנוע תביעות, קטנה בהרבה מאשר יכולתו לעשות כן בזמן אמת.

 

משרדנו מסייע במתן הכוונה ראשונית במסגרת פניה טלפונית ללא עלות ובמידת הצורך ולפי העניין ניתן גם לקיים פגישת ייעוץ ראשונית ללא עלות.

כתובתנו: הרברט סמואל 59 (בניין הפיאצה) קומה 8 חדרה,
ת.ד 3462  
טלפון: 04-6248402 פקס: 073-7969272

לחץ כאן לשלוח פניה ושאלה לעו"ד

×

הצהרת נגישות

אתר זה נבדק ונמצא נגיש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA. הנחיות הנגישות מבהירות כיצד ליצור תכני אינטרנט נגישים לאנשים עם מוגבלות. עמידה בהנחיות הנגישות מסייעת להפוך את האינטרנט לנגיש וידידות לכל בני האדם.

אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות. אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל.

רמת הנגישות באתר: