תחומי התמחות

דיני מקרקעין

דיני מקרקעין

לתחום המקרקעין הינו מאבני היסוד של העיסוק במשרדנו. המשרד מייצג קבלנים , משקיעים, בעלי קרקעות ויזמים, לפיכך למשרד יכולת וכישורים המאפשרים מתן ייעוץ מקצועי ביותר בכל היבטי עסקאות הנדל”ן. ההבנה המערכתית של היבטי הנדל"ן והתכנון מאפשרת למשרד להעניק ללקוח ערך מוסף לעסקה .

מידע נוסף>
משפט אזרחי | מסחרי

משפט אזרחי | מסחרי

המשרד מייצג לקוחות רבים ומספק להם ייצוג וייעוץ משפטי כולל לתחומי פעילותם. במסגרת זו מלווה משרדנו לקוחות פרטיים ותאגידים מכל הסוגים לרבות חברות, שותפויות, אגודות שיתופיות ועמותות.

מידע נוסף>

מאמרים וחדשות

לך תוכיח שאין לך אחות ...

 

צו ירושה שניתן לאחרונה לאחד מלקוחותינו, מהווה הדוגמא הטובה ביותר לכך, שניתן לנצח את האימרה: "לך תוכיח שאין לך אחות".

הלקוח פנה למשרדנו במטרה להגיש בקשה למתן צו ירושה בעניינה של אמו המנוחה.

הלקוח סיפר, כי הוריו היו גרושים שנים רבות – ולהם שלושה בנים משותפים – הוא ושני אחים נוספים.

לאחר גירושיה לא נשאה האם בשנית. לעומת זאת, האב נישא לאישה אחרת, שבאופן מקרי - שם משפחתה היה זהה לשם משפחתו של האב. גם מנישואיו השניים של האב -  נולדו לו שלושה ילדים.

האם המנוחה, שנפטרה לפני למעלה מ – 20 שנה, הותירה אחריה, כאמור - שלושה בנים – ששניים מהם הלכו אף הם לעולמם במרוצת השנים.

במהלך כל השנים הארוכות מאז פטירת האם – לא טרח אף אחד מיורשיה (דהיינו – שלושת הבנים) להגיש בקשה לצו ירושה.

כפי שהתבקשנו, הגשנו בשמו של הלקוח בקשה למתן צו ירושה, שיקבע למעשה ש 1/3 מהרכוש שהיה למנוחה שייך לו, 1/3 יהיה שייך לעיזבון האח הבכור שנפטר וכמובן ה – 1/3 הנותר יהא שייך לעיזבון האח השלישי.

למרבה התדהמה, לאחר תקופה התקבלה החלטת הרשם לענייני ירושה לפיה, מבדיקה שעשתה מזכירות הרשם לענייני ירושה במרשם האוכלוסין עלה כי למנוחה שלושה ילדים נוספים, אשר שמם לא הוזכר בבקשה לצו ירושה.

החלטת הרשם נשלחה גם "לשלושת הילדים הנוספים" לכאורה.

מבירור עם הלקוח הסתבר, ששלושת הילדים הנוספים שהמנוחה הייתה רשומה כאימם כלל אינם ילדיה, אלא מדובר בילדיו של האב מנישואיו השניים לאישה אחרת.

כיצד נרשמו ילדים אלו על שמה של המנוחה (אמו של הלקוח) ולא על שם האמא שילדה וגדלה אותם – ללשכת מרשם האוכלוסין הפתרונים.

אם לא הספיקה החלטת הרשם לענייני ירושה על מנת להדהים את הלקוח, הרי שבנוסף התקבלה פנייה של אחת מאחיותיו לכאורה (שהיא בעצם אחות מאב משותף ואין לה כל קשר למנוחה) – לפיה היא דורשת לקבל נתח מהירושה.

הובהר לעו"ד ששלח המכתב בשם אותה "אחות אבודה", שהמנוחה כלל אינה האם של לקוחתו וכי אין לה כל זכות בנכסי המנוחה. הוסף גם, שפנייתה של לקוחתו מעבר לחוצפה שבה, מהווה גם ניסיון להשיג דבר במרמה.

אולם בכך לא תמו התלאות.

כל הנפשות הפועלות שיכלו להעיד ממקור ראשון על הטעות לא היו בחיים: אמו של הלקוח נפטרה לפני שנים רבות, גם אביו של הלקוח נפטר זה מכבר וכן גם אשתו השנייה של האב.

בנוסף, חזקה שכל המופיע במרשם האוכלוסין – אמת הוא. אמנם ניתן לסתור חזקה, אולם מדובר בהליך מסובך, ארוך, יקר ואין ביטחון שאכן בסופו ההחלטה תשתנה.

משרדנו לא הרים ידיים. תחושת אי הצדק ו"האדם הקטן" שנדרש להילחם מול רשויות המדינה הובילה אותנו למסע שמטרתו אחת: עשיית צדק.

בסופו של עניין ולאחר הליך ממושך מול מרשם האוכלוסין הסתבר שהרישום היה שגוי.

למנוחה היו אמנם רק שלושה בנים, בעוד ששלושת הילדים "הנוספים" כלל לא היו ילדיה. היו אלו ילדיו של בעלה לשעבר מאשתו השנייה – לה נישא לאחר גירושיו מהמנוחה.

מרשם האוכלוסין, בטעות שאין לה הסבר מניח את הדעת, רשם את שלושת הילדים של האב ואשתו השנייה, כאילו היו ילדיה של המנוחה.

למרבה השמחה – הטעות תוקנה על ידי מרשם האוכלוסין. שלושת ילדיו של האב מאשתו השנייה נרשמו תחת שמה של האישה שאמנם ילדה וגדלה אותם ונמחקו משמה של המנוחה.

לאחר תיקון הטעות במרשם האוכלוסין הוגשה לרשם הירושה בקשה חוזרת למתן צו ירושה, בקשה שפרטה את כל מה שתואר לעיל,  והפעם אכן ניתן צו הירושה המיוחל.

זו ההוכחה שעם דבקות במטרה וידיעה שהצדק חייב לנצח והאמת צריכה לצאת לאור -  ניתן לעיתים להוכיח שאמנם אין לך אחות.  

 

טיפלה בתיק – עו"ד דבורה מאירסון גרסון ממשרדנו

אל העמוד הקודם

×

הצהרת נגישות

אתר זה נבדק ונמצא נגיש לאנשים עם מוגבלויות על פי Web Content Accessibility Guidelines 2 ברמה AA. הנחיות הנגישות מבהירות כיצד ליצור תכני אינטרנט נגישים לאנשים עם מוגבלות. עמידה בהנחיות הנגישות מסייעת להפוך את האינטרנט לנגיש וידידות לכל בני האדם.

אנו עושים כל שביכולתנו שהאתר יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלות. אם בכל זאת נתקלתם בבעיית נגישות אנא שלחו לנו הערתכם במייל.

רמת הנגישות באתר: